فلفل تند درمانی برای چاقی

19 اوت 2015- محققان دانشگاه آدلاید اعلام کردند رژیم غذایی پرچرب ممکن است سبب اختلال درعملکرد گیرنده های بسیارمهمی درمعده شود که سیگنال سیری را به مغز ارسال می کنند.

نتایج این تحقیق که درمجله ی PLOS ONEمنتشر شده است، همچنین نشان می دهد فلفل تند می تواند گیرنده های TRPV1را تحریک نموده و پیام سیری را به مغز ارسال نماید.

پرفسور Page محقق ارشد این تحقیقات می گوید: معده پس از خوردن مقدار کافی غذا، اتساع می یابد و این اتساع سبب فعال شدن اعصابی در معده می شود که به بدن می گوید غذای کافی خورده شده است، حال ما دریافتیم که این فعال سازی بوسیله ی فلفل تند یا گیرنده های TRPV1تنظیم می شود.

تحقیقات قبلی نشان داد ماده ی capsaicinکه در فلفل تند یافت می شود موجب کاهش مصرف غذا درانسان می گردد. محققان هم اکنون دریافتند حذف گیرنده های TRPV1پاسخ اعصاب معده را سرکوب می کند و نتیجه اش تأخیر در احساس سیری و مصرف بیشترغذا است، بنابراین بخشی از تأثیر capsaicinدرمصرف غذا به واسطه ی معده انجام می شود.

دکتر Pageمی افزاید: ما همچنین متوجه شدیم که گیرنده های TRPV1می توانند بوسیله ی رژیم های پرچربی که منجر به چاقی می شوند، دچار اختلال گردند.

دکتر استفان کنتیش می گوید: این یافته ها نیاز به انجام  مطالعات بیشتر در این زمینه را برای ابداع روشهای درمانی جدید، هویدا کرد.

او می افزاید: اکنون که در مورد گیرنده ی TRPV1و مصرف capsaicinاطلاعات بیشتری کسب کرده ایم، می توانیم  روش جدیدی  را برای فعال سازی این اعصاب درمعده  برای ایجاد حس سیری ابداع کنیم. مرحله ی بعدی یافتن مکانیسمهای پس از فعال سازی  گیرنده ی TRPV1به منظور ابداع یک روش درمانی جدید است. همچنین دانشمندان به بررسی دلیل غیر حساس شدن گیرنده های TRPV1با رژیم های پرچرب و امکان معکوس نمودن این تخریب خواهند پرداخت.

منبع: www.adelaide.edu.au/news/news80094.html